Escalada in Leonidio

La 3 ore sud de Atena gasiti una dintre cele mai frumoase zone de catarat din Grecia!

In Leonidio sunt amenajate pana in prezent 2200 trasee de escalada si 40 de multi-pitch-uri in peste 90 de sectoare. Potentialul este insa mult mai mare! Cataratul este variat si tehnic, de la fete verticale la coloane si pereti surplombanti.

Micul oras Leonidio te vrajeste din prima clipa, fie ca este vorba de peretii portocalii ce inconjoara orasul, de plaja faina, localnicii prietenosi, plantatiile de mandarine si masline sau delicioasele specialitati culinare. Poti petrece o vacanta foarte frumoasa, cu escalada, baie in mare, plimbari cu bicicleta si trekking pe vai.

Am petrecut mai bine de doua luni catarandu-ne si descoperind zona, alegand cele mai frumoase faleze pentru studentii nostri care au participat la tabara de escalada din perioada revelionului (27 decembrie 2021 – 2 ianuarie 2022).

Cum a fost in tabara?

Prima zi am fost la faleza Douvari, unde am catarat trasee de la gradul 5 la 7+.  Dupa cateva ore de escalada a venit ploaia si a trebuit sa strangem repede, mergand acasa pentru a usca sforile 😉

Spun ‘acasa’ pentru ca asa ne-am simtit aici la Leonidio, in apartamentul Asteri inchiriat de la Leonidio Apartments (http://leonidio-apartments.com). Proprietara, Alexandra, o romanca faina stabilita in Leonidio este o gazda minunata si va recomandam cu caldura sa o contactati daca mergeti in zona!

A doua zi am mers la faleza Mad Wall, printre primele sectoare deschise aici in Leonidio. Ne-am bucurat de traseele lungi si usurele,pe o fata cazuta cu fisuri verticale si orizontale. Am discutat despre tehnicile de catarat (venirea pe picior, drop knee, backstep, outside flag, inside flag, smearing) si le-am exersat pe trasee.

A treia zi era planuita ca zi de pauza si sightseeing, insa am dorit sa iesim la catarat intrucat se anunta ploaie ziua urmatoare.

Picura marunt cand am plecat din Leonidio spre oraselul Kosma si dincolo de el, peste munte, spre faleza Geraki Wave. Ne-am bucurat ca am prins o fereastra de vreme buna, insa la o ora dupa ce am ajuns si am pus mansele (sfoara prin top-ul traseului),au inceput vantul si ploaia. Doar Cristi si Sarah au reusit sa catere 2 trasee repede, printre picaturi, inainte ca ploaia sa se inteteasca.

Ne-am intors in Leonidio, am mancat fructe de mare la Myrtoon -un restaurant fain pe plaja din Poulithra- apoi ne-am relaxat restul zilei.

A patra zi am mers la Theos Pillar, o faleza situata intre Leonidio si mare unde am catarat trasee faine si lungi, de la gradul 4 la gradul 8.

Rita si Cristi au mers cap de coarda pe unele trasee de gradul 7,lucrand la partea de incredere si relaxare pe traseu.

Ni s-au alaturat prietenii nostri Cristina si Calin, un cuplu care a inceput cataratul cu noi la sala in Bucuresti. Anul acesta au venit si cu cel mic in varsta de doi ani. Au urcat cu Carol la faleza si au catarat doua-trei trasee fiecare, bucurandu-se de stanca dupa o pauza de 2 ani!

Seara am serbat la restaurantul Guiuzelito din centru ziua de nastere a Ritei! 🙂

A cincea si ultima zi de tabara am mers la faleza Sabaton, situata la cativa metri de mare.

Cu approach scurt si trasee fotogenice, ne-am distrat pe un 5a de incalzire si am facut o multime de poze! Am lucrat la tehnica pe trasee un pic mai greute, de la gradul 6+ la 8-. Un 7+ frumos cu pocketuri si tufas i-a solicitat pe studentii nostri la partea de power endurance, in timp ce un 8- de fata cazuta a fost un challenge tehnic si de rafinament al planului. Cristi a reusit sa il lege din a treia incercare! 🙂

A fost o tabara faina cu multe zambete si trasee frumoase alaturi de prieteni vechi si noi din Germania, SUA si Romania!

Abia asteptam urmatoarea tabara din Antalya! 🙂

TABARA DE ESCALADA IN ANTALYA

Adaugă comentariu

x

tell me more

Enter your details below and learn about all the perks you get by using Xtrail Explorer.

Or call us for more info: