Escaladă și multi-pitch in Catalunya, Spania

In această primăvară am primit o invitație inedită din partea prietenilor noștri din Spania. Sa locuim în casa lor din Catalunya, timp de cateva luni, ei fiind plecați în Gran Canaria la cursuri.

Nu știam unde se afla pe harta Mont-Ral, insa Ionuț și Ruxi ne tot invitau de ceva vreme la ei în sat, la escalada. Cum suntem mai mereu pe coclauri și dornici sa descoperim zone noi de catarat, am luat un avion Wizz pana la Barcelona, am schimbat doua trenuri și am ajuns în Reus. De acolo ne-a luat Ionuț cu masina, pana la Mont-ral ne-fiind nici un mijloc de transport în comun.

Atât de izolat este micul sătuc situat deasupra falezelor de catarat, la 772 metri altitudine. Un loc în care timpul curge altfel parca, și te poți bucura în tihna de toate lucrurile simple. De pădurea vie ce înconjoară casa, de o carte citita în hamac, de liniște, fluturi și păsări.

Falezele de escalada au și ele au o liniște aparte. Amenajate în anii 80, înaintea zonelor celebre precum Siurana ori Margalef, cataratul este variat iar gradele sunt mai dure aici. Fiecare ruta este educativa în felul ei și mișcările sunt frumoase și surprinzătoare. Este una dintre puținele zone de vara din Catalunya, se poate catara in umbra toată ziua în canion, iar în celelalte zone, dimineața ori după-amiază. Dacă ajungeți în zona, puteți dormi la Refugiul Mont-ral ori la Hotel El Cor de Prades. Mulți cataratori dorm weekend de weekend în parcarea mare din sat, la van.

O alta zona care ne-a plăcut mult este Arboli. Un sătuc tradițional situat în apropiere de Mont-ral, la altitudinea de 750 metri .  Inconjurat de numeroase faleze, are mai mult de 200 de trasee de escalada si ofera privelisti faine catre Siurana si lac! Roca este calcar, cu surplombe, fete verticale și căzute iar sezonul potrivit este iarna, primăvara și toamna. Approach-urile la faleze sunt scurte, de 5 – 15 minute iar traseele sunt tehnice si provocatoare! Va puteti caza la El Refugi D’Arbolí.

La Montserrat am petrecut doua zile însă abia așteptam să revenim. Un munte de conglomerat cu mai mult de 4.000 de trasee de multi-pitch și escalada și multe zone încă ne-amenajate! Cel mai fain conglomerat pe care am cățărat pana acum, cu trasee de multi-pitch de maxim 300 metri înălțime. Locul este foarte popular și turistic datorita Mănăstirii Benedictine ‘Santa Maria de Montserrat’, celebra pentru ‘La Moreneta’, statuia Sfintei Fecioare, considerata patroana Cataluniei.

Am cățărat pe ultimul din cele patru ace Gorros (Gorra Marinera, Magdalena Inf., Magdalena Sup., Gorro Frigi), un perete de 165 metri înălțime, cu 8 trasee de multi-pitch, cotate între 5b și 6a+. Lungimi frumoase de conglomerat solid, bine asigurate (un spit la 7 metri), regrupari bune și priveliști impresionante.

Siurana și Margaref sunt probabil cele mai faimoase zone de escalada din Spania. Localizate relativ aproape una de cealaltă (40 km), sunt doua zone complet diferite și impresionante, fiecare în felul sau.

Margalef este un sătuc mic, cu aspect medieval și străduțe înguste, situat la marginea Parcului Național Montsant, cu doar 94 de locuitori și mulți cataratori sosiți din toată lumea! Zona a fost amenajata acum 20 ani și în prezent are mai mult de 1.300 de trasee de conglomerat, rute de calitate pentru începători ( sunt aproximativ 600 de trasee de gradul 5 și 6), precum și unele dintre cele mai grele trasee din lume (ex : „Perfecto mundo” 9b+, catarat de Alexander Megos, Stefano Ghisolfi si Jakob Schubert).

Siurana atrage atât cățăratori cât și mulți turiști. Satul este accesibil cu masina, pe un drum de serpentine ce oferă priveliști fantastice către majoritatea falezelor de escalada. Sus, la 737 metri, în sătucul medieval cu o îndelungată istorie de cuceriri, locuiesc mai puțin de 50 de oameni, insa puteți găsi acolo un hotel mic și cochet, câteva baruri, restaurante, precum și un mic magazin cu produse locale.

Primele trasee au fost amenajate acum 30 ani, când încă nu exista un drum de masina, iar amenajatorii trebuiau sa urce pe măgari iar apoi pe jos. Acum, datorita șoselei, approach-urile la faleze sunt destul de mici (pana în 20 minute) si traseele sunt numeroase (peste 1.700 rute de escalada).

Stilul de catarat este predominant de față verticala cu riglete și pasaje foarte tehnice. Traseele sunt bine asigurate, ai spit unde trebuie, insa nu sunt excesiv de asigurate. În majoritatea timpului te ridici bine deasupra buclei înainte sa o asiguri pe următoarea. La partea de mental și încredere, de eficienta a mișcărilor și un plan bun al traseului, veti lucra cu siguranță mult la Siurana!

Cum ajungeți la Siurana și Margalef : cea mai buna metoda este sa luați avionul pana la Barcelona, apoi o mașină de închiriat.

Perioada ideala de catarat este primăvara /toamna /iarna. Verile sunt foarte călduroase, fiind greu sa cateri chiar la falezele situate în umbra.

In 40 minute cu masina puteți ajunge în Tarragona, la numeroasele plaje, Parc Aventura și Aquapark, la sala ori magazinul de catarat.

Noi am vizitat câteva plaje, preferatele noastre fiind : plaja din Cambrills, La Mora, Salou (aici plaja in sine este foarte faina, lunga, cu nisip fin, insa a fost destul de aglomerata în ziua în care am mers noi.)

Spania a fost o surpriza grozava, ne-am bucurat de trasee frumoase în orice zona am mers, de oameni faini întâlniți la faleze, de munte și mare! Abia așteptam să revenim!

Adaugă comentariu

x

tell me more

Enter your details below and learn about all the perks you get by using Xtrail Explorer.

Or call us for more info: